Algemene voorwaarden & Betaalverplichting (artikel 5)

Artikel 1 - Toepasselijkheid 
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Kawaii4u en de klant. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene voorwaarden aan de afnemer beschikbaar gesteld. Van deze voorwaarden wordt alleen afgeweken indien Kawaii4u hier schriftelijk mee heeft ingestemd.

Artikel 2 - Producten 

De producten op deze website worden zo volledig mogelijk weergegeven door middel van nauwkeurige omschrijvingen en gedetailleerde foto`s. Echter kan de kleur van het product, door beeldscherminstellingen, in werkelijkheid lichtelijk afwijken van de kleur op de foto`s. Hierbij willen wij graag de klant bewust maken dat niet alle artikelen voor kleine kinderen geschikt zijn, in verband met kleine onderdelen en mogelijk verstikkingsgevaar.

Artikel 3 - Prijzen 
Alle product prijzen zijn inclusief 21% BTW, exclusief verzendkosten en onder voorbehoud van prijswijzigingen. Typefouten voorbehouden.

Artikel 4 – Verzendkosten 
De verzendkosten binnen Nederland zijn € 4,00 inclusief BTW voor brievenbuspost en € 6,05 inclusief BTW voor pakketpost. De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van de producten in de winkelwagen. Orders van minimaal € 50,00 worden gratis verzonden. De verzendkosten naar België zijn te allen tijde € 9,00, mits het orderbedrag minimaal € 80,00 bedraagt, dan wordt de order gratis naar België verzonden.

Artikel 5 - Betaling 

Door een bestelling te plaatsen ga ik akkoord met een betaalplicht. Op Kawaii4u kan worden betaald door middel van iDeal, creditcard, vooraf overschrijven, Klarna en PayPal. De betaling dient uiterlijk binnen 5 werkdagen, na het plaatsen van de order, op onze rekening bijgeschreven te zijn. Indien de betaling na 5 werkdagen niet bij ons binnen is, wordt de order geannuleerd en worden de bestelde producten weer vrijgegeven voor verkoop.  Indien het betalen niet lukt binnen 5 werkdagen, neem contact op met Kawaii4u via info@kawaii4u.nl. Dan kan je bestelling maximaal 3 dagen langer voor je worden gereserveerd.

Om u de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen wij bij het afrekenen uw persoonlijke gegevens in de vorm van contact- en bestelgegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u in aamerking komt voor hun betaalmethoden en deze betaalmethoden kan afstemmen op u. Uw overgedragen persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met Klarna's eigen privacyverklaring.


Artikel 6 - Onmacht 
In geval van onmacht wordt de klant direct op de hoogte gebracht. Gedane betalingen kunnen in dat geval direct worden teruggevorderd, waarna de betaling per ommegaande voor 100% aan de klant wordt geretourneerd.

Artikel 7 - Verzending en transportrisico 
De order wordt binnen 48 uur, na ontvangst van de betaling, verzonden. Tenzij in onderling overleg een andere termijn is afgesproken. De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste adresgegevens. Wij zijn niet aansprakelijk voor orders die tijdens de verzending kwijtraken als gevolg van verkeerd verstrekte adresgegevens of nalatigheid van de bezorger (Postnl). Zodra de order verzonden is, ontvangt de klant hiervan per e-mail een bevestiging met een vermoedelijke leverdatum. Indien de order niet binnen de opgegeven termijn ontvangen is, dient de klant direct contact met ons op te nemen. Na deze periode kunnen wij kwijtgeraakte verzendingen niet meer vergoeden.

Artikel 8 - Garantiebepaling
Elke garantieverplichting vervalt wanneer:  - Koper zelf wijzigingen, reparaties of bewerkingen in of aan geleverde zaken verricht of laat verrichten.  - Koper de geleverde zaken voor andere dan normale beoogde doeleinden gebruikt.  - Koper de geleverde zaken op onoordeelkundige wijze heeft behandeld en/of onderhouden.  - De gebreken bij aflevering zichtbaar waren en koper deze gebreken niet tijdig heeft gemeld.  - Sprake is van slijtage en deze als normaal kan worden beschouwd. - Sprake is van waterschade, vochtschade, bevriezing of verontreiniging.  De toepasselijkheid van de garantie is ter beoordeling van Kawaii4u. Heeft u klachten of klopt uw bestelling niet, neem dan direct contact op met Kawaii4u.nl.  Wij hopen u te helpen met uw klacht en proberen er alles aan te doen om tot een passende oplossing te komen. 


Artikel 9 - Ontbindingsrecht

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,30 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@kawaii4u.nl met als onderwerp "ontbindingsrecht". In de e-mail dient de klant de volgende gegevens te vermelden: ordernummer, productomschrijving, naam en adresgegevens. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor de klant, tenzij onderling anders overeengekomen is. De klant is verantwoordelijk voor diefstal of verlies tijdens het transport. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Artikel 10 - Klachten en/of opmerkingen 
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kawaii4u.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Kawii4u is te allen tijde gerechtigd om een wijziging aan te brengen in de algemene voorwaarden.